Du använder en gammal version av webbläsaren

Du använder en gammal version av webbläsaren. Detta innebär att sidan inte fungerar som den ska. Vi rekommenderar att du byter webbläsare för att säkerställa att funktionaliteten bibehålls.

STÄNG X
Starta din BankID applikation på din mobil eller dator
Loggar in
Sign in your BankID application Skickar medlemsansökan... Laddar...
Signering godkänd
Signera i din BankID-applikation Skickar ändring av arbetsgivare... Laddar...
Signering godkänd

Vår webbplats använder JavaScript för att göra din upplevelse så bra som möjligt. Javascript måste vara aktiverat i webbläsaren för att sidan ska visas korrekt. Läs mer om Javascript och hur du aktiverar det

Hitta din avdelning

IF Metall är organiserat i 32 avdelningar runt om i landet. Varje avdelning publicerar lokal information som du enkelt kan följa. Ditt val sparas till kommande besök.

• Avdelningar
    • Ingående orter och kommuner
    • Bergslagen
    • Avesta, Fagersta, Fors, Grangärde, Grängesberg, Horndal, Krylbo, Ludvika, Norberg, Ramnäs, Riddarhyttan, Sala, Saxdalen, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Surahammar, Söderbärke, Virsbo
    • Blekinge
    • Asarum, Backaryd, Bräkne-Hoby, Fågelmara, Hallabro, Hasslö, Holmsjö, Jämjöslätt, Karlshamn, Karlskrona, Kyrkhult, Listerby, Lyckeby, Mörrum, Nättraby, Olofström, Ramdala, Ronneby, Rödeby, Sölvesborg, Trensum, Tving, Vilshult
    • Bohuslän-Dal
    • Bleket, Bohus-Malmön, Bovallstrand, Brastad, Bullaren, Dingle, Ed, Ellös, Fiskebäckskil, Fjällbacka, Färgelanda, Grebbestad, Grundsund, Hamburgsund, Harestad, Havstenssund, Hedekas, Henån, Hjälteby, Hunnebostrand, Hällevadsholm, Högsäter, Höviksnäs, Jörlanda, Kareby, Kode, Kungshamn, Kungälv, Kyrkesund, Kållekärr, Kärna, Ljungskile, Lysekil, Marstrand, Mollösund, Munkedal, Myggenäs, Nord Koster, Orust, Rabbalshede, Romelanda, Rönnäng, Skee, Skärhamn, Smögen, Sotenäs, Spekeröd, Stenungsund, Stillingsön, Stora Höga, Strömstad, Svanesund, Svenshögen, Syd Koster, Tanumshede, Tjörn, Ucklum, Uddevalla, Västerlanda, Ytterby, Ödeborg, Ödsmål
    • Borås
    • Alingsås, Berghem, Björketorp, Blidsberg, Bollebygd, Borås, Brämhult, Dalsjöfors, Dalstorp, Floda, Fotskäl, Fristad, Fritsla, Grimsås, Gråbo, Gånghester, Gällstad, Herrljunga, Hillared, Horred, Håcksvik, Hökerum, Kinna, Kinnahult, Lerum, Limmared, Ljung, Ljungsarp, Marbäck, Mark, Målsryd, Mårdaklev, Rydal, Sandered, Sjömarken, Sjötofta, Skene, Sollebrunn, Stenkullen, Svenljunga, Sätila, Timmele, Tranemo, Tvärred, Ulricehamn, Vegby, Viskafors, Vårgårda, Ölsremma, Överlida, Öxabäck
    • Dackebygden
    • Alsterbro, Alstermo, Ankarsrum, Berga, Bergkvara, Blackstad, Blankaholm, Blomstermåla, Bockara, Boda glasbruk, Borgholm, Broakulla, Burgsvik, Byxelkrok, Dalhem, Degerhamn, Edsbruk, Emmaboda, Eriksmåla, Fagerhult, Figeholm, Fliseryd, Fröseke, Fågelfors, Fårbo, Fårö, Fårösund, Färjestaden, Gamleby, Gotland, Gotlands Tofta, Grönskåra, Gullabo, Gullaskruv, Gullringen, Gunnebo, Hagby, Halltorp, Havdhem, Hemse, Hjorted, Hovmantorp, Hultsfred, Högsby, Järnforsen, Kalmar, Katthammarsvik, Klavreström, Klintehamn, Kosta, Kristdala, Köpingsvik, Lenhovda, Lessebo, Lindås, Ljugarn, Ljungbyholm, Loftahammar, Långasjö, Läckeby, Lärbro, Lönneberga, Löttorp, Målerås, Målilla, Mönsterås, Mörbylånga, Mörlunda, Norrhult, Nybro, Odensvi, Orrefors, Oskarshamn, Påryd, Påskallavik, Rockneby, Romakloster, Rosenfors, Ruda, Silverdalen, Slite, Skruv, Storebro, Stånga, Sävsjöström, Söderåkra, Södra Vi, Timmernabben, Tingstäde, Torsås, Totebo, Trekanten, Uppvidinge, Vassmolösa, Vena, Vimmerby, Virserum, Visby, Vissefjärda, Västervik, Ålem, Åseda, Älghult, Örsjö, Överum
    • Dalarna
    • Bjursås, Björbo, Boda Kyrkby, Borlänge, Dala-Husby, Dala-Järna, Enviken, Falun, Fredriksberg, Gagnef, Garpenberg, Grycksbo, Hedemora, Idre, Insjön, Leksand, Lima, Långshyttan, Malung, Mockfjärd, Mora, Orsa, Rättvik, Siljansnäs, Stora Skedvi, Svärdsjö, Särna, Säter, Transtrand, Vansbro, Vikarbyn, Vikmanshyttan, Våmhus, Älvdalen, Djurås
    • Gävleborg
    • Bollnäs, Gävle, Hofors, Hudiksvall, Ljusdal, Nordanstig, Ockelbo, Ovanåker, Sandviken, Söderhamn
    • Göteborg
    • Angered, Askim, Fotö, Gunnilse, Göteborg, Hindås, Hisings Backa, Hisings Kärra, Hovås, Härryda, Hönö, Kullavik, Kållered, Landvetter, Lindome, Linnarhult, Mölndal, Mölnlycke, Partille, Sisjön, Torslanda, Tuve, Västra Frölunda, Öckerö
    • Halland
    • Falkenberg, Fjärås, Getinge, Gullbrandstorp, Halmstad, Harplinge, Hishult, Holm, Knäred, Kungsbacka, Laholm, Långås, Onsala, Oskarström, Simlångsdalen, Skummeslövsstrand, Skällinge, Slöinge, Träslövsläge, Trönninge, Tvååker, Ullared, Valberga, Vallberga, Varberg, Veddige, Veinge, Vessigebro, Våxtorp, Väröbacka, Åskloster, Ätran
    • Höglandet
    • Aneby, Björköby, Bodafors, Bruzaholm, Ekenässjön, Eksjö, Forserum, Frinnaryd, Hjältevad, Holsbybrunn, Hult, Korsberga, Landsbro, Malmbäck, Mariannelund, Myresjö, Näshult, Nässjö, Rörvik, Sandsjöfors, Slageryd, Solberga, Sommen, Sävsjö, Tranås, Vetlanda, Vrigstad, Åseda
    • Kronoberg
    • Agunnaryd, Alvesta, Annerstad, Braås, Diö, Eneryda, Gemla, Grimslöv, Hamneda, Hjortsberga, Häradsbäck, Ingelstad, Konga, Lagan, Lammhult, Liatorp, Lidhult, Ljungby, Lönashult, Markaryd, Moheda, Rottne, Ryd, Ryssby, Strömsnäsbruk, Tingsryd, Tolg, Torpsbruk, Traryd, Tävelsås, Urshult, Vislanda, Vittaryd, Väckelsång, Växjö, Åryd, Älmeboda, Älmhult, Ör
    • Malmfälten
    • Abisko, Aitik, Björkliden, Gällivare, Hakkas, Hakkasbyn, Jukkasjärvi, Junosuando, Kainulasjärvi, Kangos, Karesuando, Kiruna, Korpilombolo, Koskullskulle, Kurravaara, Lannavaara, Lovikka, Malmberget, Muodoslompolo, Nattavaara, Pajala, Puoltikasvaara, Riksgränsen, Skaulo, Svappavaara, Tärendö, Ullatti, Vettasjärvi, Vittangi, Övre Soppero
    • Mellersta Norrland
    • Alby, Alnö, Berg, Bergeforsen, Bispgården, Bjärtrå, Bollstabruk, Brunflo, Bräcke, Docksta, Fränsta, Frösön, Härjedalen, Krokom, Strömsund, Sundsvall, Sveg, Svenstavik, Timrå, Ytterhogdal, Ånge, Åre, Östersund, Kramfors, Sollefteå, Härnösand, Ragunda, Funäsdalen, Föllinge, Gussjöbygd, Gäddede, Gällö, Hackås, Hammarstrand, Hammerdal, Hede, Hoting, Järpen, Kvissleby, Kälarne, Lit, Ljungaverk, Lofsdalen, Långsele, Matfors, Mattmar, Mjällom, Mörsil, Njurunda, Nordingrå, Nyland, Nälden, Näsåker, Pilgrimstad, Ramsele, Ramvik, Rossön, Rätan, Skog, Stugun, Sundsbruk, Sörberge, Söråker, Tandsbyn, Torvalla, Trångsviken, Ullånger, Undrom, Vemdalen, Vålbacken, Älandsbro, Östavall
    • Mitt i Norrland
    • Bjurholm, Dorotea, Holmsund, Hällnäs, Lycksele, Nordmaling, Stensele, Storuman, Tavelsjö, Tvärålund, Umeå, Vilhelmina, Vindeln, Vännäs, Åsele, Barsele, Hemavan, Hörnefors, Kristineberg, Malgomaj, Nyåker, Obbola, Rundvik, Röbäck, Slussfors, Vännäsby, Sävar, Örnsköldsvik, Arnäsvall, Bjästa, Björna, Bonässund, Bredbyn, Domsjö, Fredrika, Gideå, Husum, Hällaström, Junsele, Köpmanholmen, Långviksmon, Mellansel, Själevad, Trehörningsjö, Tärnaby, Överhörnäs
    • Mälardalen
    • Arboga, Eskilstuna , Hallstahammar, Hållsta, Irsta, Kolbäck, Kolsva, Kungsör, Kvicksund, Köping, Morgongåva, Mörklinta, Ransta, Salbohed, Skultuna, Stora Sundby, Torshälla, Västerås, Ärla, Östervåla
    • Nordvästra Skåne
    • Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Svalöv, Åstorp, Ängelholm, Örkelljunga
    • Norra Västerbotten
    • Adak, Bastuträsk, Blattnicksele, Boliden, Bureå, Burträsk, Bygdsiljum, Byske, Ersmark, Fällfors, Högdalsås, Jörn, Kusmark, Kåge, Lövånger, Malå, Norsjö, Robertsfors, Skelleftehamn, Skellefteå, Sorsele, Ursviken, Åmliden, Ånäset
    • Norra Älvsborg
    • Alafors, Ale, Bengtsfors, Billingsfors, Bohus, Brålanda, Bäckefors, Dals Långed, Dals Rostock, Frändefors, Gustavsfors, Kollanda, Lilla Edet, Mellerud, Nödinge, Sjuntorp, Surte, Trollhättan, Vargön, Vänersborg, Åmål, Åsensbruk, Älvängen
    • Norrbotten
    • Luleå, Altersbruk, Arjeplog, Arvidsjaur, Boden, Gammelstad, Haparanda, Harads, Hemmingsmark, Jokkmokk, Juoksengi, Kalix, Kalix-Nyborg, Karlsvik, Laisvall, Lappträsk, Långträsk, Norrfjärden, Piteå, Risögrund, Roknäs, Rosvik, Råneå, Sangis, Slagnäs, Svartbyn, Svartöstaden, Vidsel, Vuollerim, Älvsbyn, Öjebyn, Överkalix, Övertorneå
    • Stockholms län
    • Bandhagen, Botkyrka, Bro, Bromma, Danderyd, Ekerö, Enskede, Farsta, Handen, Haninge, Huddinge, Hägersten, Ingarö, Johanneshov, Järfälla, Järna, Kallhäll, Kungsängen, Lidingö, Märsta, Nacka, Norsborg, Nykvarn, Nynäshamn, Rosersberg, Salem, Saltsjö-Boo, Saltsjö-Duvnäs, Saltsjöbaden, Sigtuna, Skärholmen, Sollentuna, Solna, Sorunda, Spånga, Stenhamra, Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Trångsund, Tullinge, Tumba, Tyresö, Täby, Upplands-Bro, Upplands-Väsby, Uttran, Vallentuna, Vaxholm, Vårby, Vällingby, Värmdö, Västerhaninge, Åkersberga, Älta, Älvsjö, Ösmo, Österåker, Arlandastad, Hölö, Kista, Oskar Fredriksborg, Rönninge, Stora Vika, Årsta Havsbad
    • Sydvästra Skåne
    • Abbekås, Anderslöv, Arlöv, Bara, Bjärred, Burlöv, Genarp, Höllviken, Jordberga, Klagshamn, Klagstorp, Limhamn, Lomma, Lund, Malmö, Oxie, Rydsgård, Skivarp, Skurup, Smygehamn, Staffanstorp, Svaneholm, Svedala, Södra Sandby, Tommarp, Trelleborg, Tygelsjö, Veberöd, Vellinge, Vintrie, Åkarp, Eslöv, Kävlinge
    • Sörmland
    • Enstaberga, Flen, Gnesta, Hälleforsnäs, Julita, Jönåker, Katrineholm, Malmköping, Mariefred, Mellösa, Nyköping, Nävekvarn, Oxelösund, Sköldinge, Sparreholm, Stallarholmen, Stavsjöbruk, Stigtomta, Stjärnhov, Strängnäs, Trosa, Tystberga, Vagnhärad, Valla, Vingåker, Vrena, Åkers Styckebruk
    • Uppland
    • Alunda, Björklinge, Blidö, Bålsta, Bälinge, Dannemora, Edsbro, Edsbro, Enköping, Fjärdhundra, Gimo, Grillby, Hargshamn, Heby, Herräng, Håbo, Jönninge, Knivsta, Ledinge, Norrtälje, Rimbo, Tierp, Uppsala, Vattholma, Väddö, Älvkarleby, Öregrund, Örsundsbro, Österbybruk, Östhammar, Östervåla, Skutskär, Karlholmsbruk, Skärplinge, Hållnäs, Söderfors
    • Värmland
    • Arvika, Brunskog, Charlottenberg, Deje, Eda, Edane, Ekshärad, Forshaga, Grums, Gunnarskog, Hagfors, Hammarö, Karlstad, Kil, Klässbol, Koppom, Likenäs, Molkom, Munkfors, Segmon, Skillingsfors, Skoghall, Sunne, Sysslebäck, Säffle, Torsby, Töcksfors, Vålberg, Väse, Västra Ämtervik, Åmotfors, Årjäng
    • Västbo-Östbo
    • Anderstorp, Bor, Bredaryd, Forsheda, Gislaved, Gnosjö, Hestra, Hillerstorp, Hok, Hylte, Hyltebruk, Kinnared, Reftele, Rydaholm, Skeppshult, Skillingaryd, Smålands Burseryd, Smålandsstenar, Unnaryd, Vaggeryd, Värnamo
    • Västra Skaraborg
    • Axvall, Essunga, Grästorp, Gullspång, Götene, Hova, Hällekis, Jonslund, Järpås, Kvänum, Lidköping, Lyrestad, Mariestad, Nossebro, Otterbäcken, Skara, Tråvad, Töreboda, Vara, Vedum, Vinninga, Älgarås
    • Vätterbygden
    • Bankeryd, Bottnaryd, Gränna, Habo, Huskvarna, Jönköping, Mullsjö, Månsarp, Norrahammar, Taberg, Tenhult,
    • Örebro län
    • Askersund, Brevens bruk, Fellingsbro, Finnerödja, Fjugesta, Frövi, Garphyttan, Glanshammar, Guldsmedshyttan, Hallsberg, Kumla, Laxå, Lekeberg, Lindesberg, Mullhyttan, Nora, Odensbacken, Pålsboda, Sköllersta, Storå, Stråssa/Stripa, Vedevåg, Vintrosa, Vretstorp, Zinkgruvan, Åmmeberg, Åsbro, Örebro
    • Östergötland
    • Borensberg, Boxholm, Finspång, Grytgöl, Gusum, Hällestad, Kimstad, Kinda, Kisa, Kolmården, Linghem, Linköping, Ljungsbro, Ljusfallshammar, Lotorp, Mantorp, Mjölby, Motala, Norrköping, Rejmyre, Rimforsa, Skänninge, Skärblacka, Spångsholm, Söderköping, Tjällmo, Vadstena, Valdemarsvik, Vikbolandet, Vikingstad, Vreta Kloster, Väderstad, Ydre, Åby, Åtvidaberg, Ödeshög, Österbymo
    • Östra Skaraborg
    • Falköping, Floby, Forsvik, Hjo, Karlsborg, Kinnarp, Mölltorp, Skövde, Stenstorp, Tibro, Tidaholm, Tidan, Timmersdala, Väring, Åsarp
    • Östra Skåne
    • Bjärlöv, Boalt, Borrby, Broby, Bromölla, Brösarp, Degerberga, Fjälkinge, Glemmingebro, Glimåkra, Gärds Köpinge, Gärsnäs, Hammenhög, Hanaskog, Hörby, Kivik, Knislinge, Kristianstad, Köpingebro, Linderöd, Ovesholm, Rinkaby, Sankt Olof, Sibbhult, Simrishamn, Sjöbo, Skillinge, Smedstorp, Tollarp, Tomelilla, Vollsjö, Yngsjö, Ystad, Åhus, Äsperöd, Önnestad, Örtofta, Östra Göinge, Hässleholm, Höör, Osby, Perstorp
    • Östra Värmland
    • Degerfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga, Kristinehamn, Ljusnarsberg, Storfors, Bofors, Bångbro, Granbergsdal, Grythyttan, Kopparberg, Lesjöfors, Nordmarkshyttan, Nykroppa, Svartå

Hitta din avdelning

Bekräfta för att anpassa webbplatsen utifrån avdelning .

Du kan söka på kommun eller ort.

Årsmöte 2022

• MittSkåne

IF Metall MittSkåne har en ny styrelse på plats och även nya verksamhetsansvariga utsedda.
Lång dagordning avklarad på effektivt möte, men ändå sen kväll för nyvalda styrelsen.

Årsmötes val och ny styrelse på plats

Torsdagen den 24 mars så genomförde IF Metall MittSkåne sitt årsmöte på Backagården i Höör. Vi började med en matbit för alla som föranmält sig och sedan startade årsmötesförhandlingarna kl 19.00.

Välkomnande stor bild tog emot oss när vi steg in i stora konferensrummet på Backagården.

Avgående avdelningsordförande Jonas Andersson öppnade mötet och gladdes över att så många deltagare fanns på plats inför kommande val av bland annat nya styrelseledamöter och en mängd andra avdelningsuppdrag.

Avgående avdelningsordförande Jonas Andersson hälsade välkommen till årsmöte 2022!

Efter inledande formalia så konstaterades att 38 personer fanns på plats, varav 26 representantskapsombud med rösträtt samt att mötesordförande och sekreterare såväl som 2 justeingspersoner och 2 rösträknare blev valda.

Val enligt valberedningens förslag

Alldeles uppenbarligen så hade valberedningens gedigna arbete lönat sig då repskapet fattade beslut helt enligt deras förslag. 4 ledamöter valdes om till styrelsen på 2 år samt ett fyllnadsval (1år) med ett nytt namn från klubben på Perstorp AB.

Valberedningen verkar ha gjort ett riktigt bra arbete, säger mötesordförande "Tina" Lundin

Dessutom så valdes 4 helt nya personer från olika arbetsplatser in i styrelsen såsom ersättare.

Utöver styrelseuppdragen så skedde val till ytterligare en mängd uppdrag.

Från höger syns årsmötesordförande Christina Lundin (gäst från förbundskontoret i Stockholm och ursprungligen ombudsman i Helsingborg) och årsmötessekreterare Ulrica Malmberg samt föredragande kring motioner Per Nilsson (båda ombudsmän i IF Metall MittSkåne).

Mängder med motioner till kongressen

Ett stort antal motioner till IF Metalls kongress i slutet av 2022 hanterades i form av både helt egna motioner från vår avdelning såväl som ett antal från de avdelningar som ingår i vår samverkan inom Södra Studieregionen (4 avd. i Skåne samt avd. Halland och Blekinge)

Årsmötesledamöter och närmast kameran ses avdelningens revisor Graham Burgess.

Snabb och effektiv genomgång, samt lite frågor kring någon motion, så blev till sist samtliga 30-talet motioner behandlade och godkända av mötets ledamöter.

Närmast kameran Ombudsmännen Per Nilsson och Andreas Dahlberg.

Allt som allt så varade årsmötet i 2 timmar och årsmötet avslutades med att alla fick ta vars en t- shirt med med bra fackligt budskap.

Torgny Ströbeck (Perstorp AB) och Lena Josefsson (Emballator) med flera letar efter en passande storlek på sin t-shirt.

Sedan skulle ju dock den nya styrelsen konstituera sig och det tog ytterligare 1 timme innan dessa personer kunde lämna Backagården, så med hemtransport så blev det verkligen en sen kväll för många.

Tack till alla som deltog på vårt årsmöte - nu är det full fart framåt i vår verksamhet som gäller!