Verksamhetsplanering 2022
- MittSkåne
- 28 maj 2021
2022 kan kännas långt borta fortfarande men vi har redan jobbat mycket med verksamhetsplaneringen för framtiden. Vad, när, var, hur och kanske varför är alltid bra frågor att ställa sig!
Verksamhetsplanering 2022
Styrelsen har under 2 dagar jobbat intensivt med att planera vår verksamhet för kommande år. Senaste 2 åren har varit helt annorlunda än vi tänkt oss och planerat för, men vår förhoppning är att vi kan genomföra all vår medlemsnära verksamhet precis så som vi vill till nästa år.
Arbetsplatsbesök, regionala skyddsombud som är ute på arbetsplatserna, försäkringsinformation och så mycket mer som vi så gärna vill genomföra men inte kunnat under snart 2 år.
Deltagarna lyssnar på ombudsman Per Nilsson som redogör för några av våra aktuella nyckeltal kring olika verksamheter som vi bedriver i avdelning MittSkåne.
Förnyelse och förändring
Eftersom inte mycket varit som vanligt under 2020 och hittills under 2021 så har nya idéer och möljligheter testats och därmed så kände styrelsen att vi borde ta en rejäl diskussion kring VAD vi ska göra och HUR vi vill arbeta framåt. Flera nya spännande idéer diskuterades och nya arbetssätt för bästa möjliga verksamhet jobbades igenom.
Arbetsplatsbesök och träffa medlemmar är den roligaste verksamheten vi har
Viktigaste målen 2022
Vi har i vår avdelning alltid varit duktiga på utåtriktad verksamhet med många besök på medlemmarnas arbetsplatser för information, regionala skyddsombudsbesök och mycket annan medlemsnära verksamhet och det tänker vi fortsätta med!
Grupp 1 diskuterar kring framtida verksamhet såsom arbetsplatsbesök. Fr vänster Robin Björck, revisorn Ronnie Nilsson, Carina Claesson Fust och nyligen utsedda Vice Ordförande Helena Clarevik.
Dessa personer (ej Ronnie) är alla ganska nya i Styrelsen och stod för nya och kreativa idéer som inte var påverkade av erfarenheter av hur vi "brukar göra saker och ting"
Grupp 2 i fördjupad diskussion kring bästa sätt att bland annat genomföra arbetsplatsbesök framöver. Fr.vänder Ordförande Jonas Andersson, Gabriel Barjosef, Mikael Johansson och Anders Johansson
Grupp 3 diskuterar kring hur ofta och på vilket sätt vi når våra medlemmar på arbetsplatserna på bästa sätt för att nå ut med aktuell facklig information. Från vänster Lisa Mattisson - pensionärsansvarig, Martin Bengtsson och Björn Sjöberg - försäkrings-RSO-arbetsmiljöansvarig och sedan så håller hemsidesansvarige Ronny Nilsson i kameran och ingick även i denna grupp.
Grupp 4 diskuterar bland mycket annat kring avdelningens studieverksamhet kommande år. Gruppen består från vänster av ombudsman Andreas Dahlberg, Lena Josefsson och Henrik Andersson
Verksamhetsekonomi
Dessa dagar handlade enbart om kommande verksamhet och inte om pengar. När allt är sammanställt så kommer vi under oktober sitta ned en dag och sätta pengar och göra nödvändiga prioriteringar för att allt ska falla på plats även ekonomiskt kring vår avdelningsverksamhet.
Maj månads styrelsemöte
2 bra dagar med mycket framåtriktad verksamhet och många bra diskussioner kring verksamhetsplanering för 2022 avslutades med att även styrelsemöte för maj månad genomfördes med ett flertal stora diskussionspunkter och beslut.