Nöjdare medlemmar trots hårt tryck på a-kassan
- 31 mars 2021
Tack till alla er medlemmar som blev kontaktade av Kantar Sifo och svarade på kundundersökningen om hur ni upplever vår a-kassa.
IF Metalls a-kassa har trots det ökade trycket på a-kassorna under coronapandemin lyckats bibehålla våra redan korta väntetider och samtidigt öka nöjdheten bland våra medlemmar.
Vårt senaste nöjd kund index visar att våra medlemmar är fortsatt nöjda med oss och att värdet till och med har ökat sedan den förra mätningen 2018. Vårt NKI hamnar på 72, vilket är något högre än genomsnittet för alla a-kassor som ligger på 70. Det visar den undersökning som genomfördes av Kantar Sifo under december.
– Vårt resultat visar tydligt att vi mer än väl har lyckats med vårt arbete under året. Våra handläggare gör ett fantastiskt jobb för att medlemmarna ska få sin ersättning i tid säger kassaföreståndare Peter Johansson.